Tuesday






בס"ד




על פי הוראתו של הרבי מלובביץ' מלך המשיח שליט"א אל כל בני אומות העולם, אשר עליהם לדעת, ללמוד ולקיים את שבעת מצוות בני נוח, ועל ידי כך לזרז את התגלותו של מלך המשיח. אני מביא כאן את שבעת מצוות בני נוח, כפי שהם מופעים במסורת היהודית.

המסורת היהודית אומרת שלאחר המבול התנ"כי, בניו של נוח קיבלו שבעה חוקים מאת הקב"ה. החוקים הם:


  1. אסורה כל עבודה זרה. האדם מצווה להאמין רק באל האחד, בורא שמיים וארץ, ולעבוד רק אותו.


  2. אסור לשאת את שם ה' לשווא. בנוסף לעובדה שעלינו לכבד את קדושת שם ה', לומדים גם ממצווה זו שהדיבור שלנו גם הוא חייב להיות טהור, כי זה הדבר המבדיל אותנו משאר בעלי החיים.


  3. אסור לרצוח. חייו של כל אדם אשר נברא בצלם אלוקים הוא קדוש. דבר זה כולל גם מי שמתאבד, כי זה זהה לרצח עצמי.


  4. אסור לגנוב. הקב"ה נותן לכל אדם מה שהוא זקוק וצריך, כך שמי שגונב מאדם אחר, למעשה גונב מהקב"ה.

  5. אסור גילוי עריות או ניאוף. הקב"ה ציווה על אדם וחווה את מצוות פרו ורבו, גילוי עריות וניאוף נוגדים את מצווה זו.

  6. אסור לאכול אבר מן החי. מצווה זו מלמדת אותנו להיות רחמנים כלפי בעלי החיים ולא לצער אותם לשווא. זה גם כולל ציד לשם ספורט, כאשר אין צורך בבשר החיה כדי להתקיים (מצווה זו היא למעשה היחידה שניתנה רק לנוח ובניו לאחר המבול, יחד עם הרשות לאכול בשר, כי לפני המבול בני האדם לא אכלו בשר. יתר שש המצוות ניתנו כבר למעשה לאדם הראשון בגן עדן).

  7. בני האדם מצווים להקים בתי דין צדק, וחברת צדק המבוססים על ששת החוקים הקודמים, ולהוסיף להם עוד חוקים ומנהגים על פי רוח שבע מצוות בני נוח, ועל פי רצון הקב"ה.

    כפי שניתן לראות שש מתוך שבע מצוות בני נוח, הן מצוות פסיביות בהן אין צורך למעשה לעשות דבר, רק צריך להימנע מלעבור על רצון ה'. כל אחד מבני אומות העולם המוכן לקבל עליו את שבע המצוות הללו ולחיות על פיהן, וכן לעודד אנשים נוספים מבני אומות העולם לחיות על פי שבע המצוות, ניקרא חסיד אומות עולם ובמעשיו מזרז את התגלותו של מלך המשיח
    .

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

No comments: